Var det ett smart drag av mig eller inte

Jag insåg idag att jag nu när jag har bott här i Paris aldrig kommer kunna släppa greppet om Frankrike och fransk kultur! Om jag bor i Sverige kommer jag alltid att längta ner till Paris. Om jag å andra sidan bor i Paris kommer jag längta upp till Stockholm. Jag har helt enkelt, genom att jag bott i Paris, satt mig i en knepig situation där jag aldrig kommer kunna bli nöjd! Och jag kan inte skylla på okunskap för om det var någon som fått upp ögonen för vilken stad Paris var, så var det jag. Jaja, bästa lösningen får väl bli att bo i Stockholm och ha ett sommarhus, eller sommalägenhet i Frankrike. Tur att man är gjord av pengar!
 
Många av bilderna som jag lägger upp här nu, har jag redan lagt upp tidigare i min blogg, men några är nya. De här två bilderna är på Sacré-Cœur och utikten därifrån.
 
Petit Palais

Chateau de Versailles
 
Några typiska franska gubbar en söndagseftermiddag.
 
Pont Alexandre
 
Provins
 
Notre-Dame de Paris
 
L'Hôtel de Ville
 
Les Champs-Elysées
 
La Tour Eiffel '
 
Galleries Lafayette
 
Opéra Garnier
 
 
La Défense

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0