Och där kom kyssen...

Jag är ganska säker på att ni inte har missat att Madeleine gifte sig igår. Jag är också ganska säker på att ni inte har missat att jag är rojalist och alltså gärna hyllar dem! Jag fick en del ganska bra bilder, men det var några mycket irriterande tv-team som stod i vägen för mig! Jag vill ändå poängtera att alla bilder här har jag själv tagit, det är inte något jag stulit från någon annan ;)
 
Det var många som hade förväntningar på vilken klänning hon skulle ha. Själv visste jag nästan helt säkert att hon skulle ha en vit klänning, och det hade hon också. 
 
De kungliga gästerna fick åka SL-buss. Kanske enda gången jag får se Victoria och Daniel åka SL-buss =)
 
 
Brudparet däremot åkte naturligtvis häst och vagn efter vigseln, och vinkade i vanlig ordning till oss och särskilt till mig.  
 
Men jag tyckte jag fick för dålig bild på dem på första stället så jag sprang till ett annat ställe där jag kunde få en till skymt av dem =)
 
Efter vigseln och kortegen fortsatte festen i Saltsjöbaden (nåja, i Fiskis, men saltsjöbaden låter bättre och postorten är tydligen Saltsjöbaden). Där hade Cecilia ordnat en trerättersmiddag som även fick vara invigninen på hennes finservis som designades i samband med Victoria och Daniels bröllop. Ja, ni ser ju att det här är genomtänkt alltså!
 
Jag måste erkänna att jag blir lite imponerad av hennes mat- och bakkunskaper. Kolla in efterätten! Havreflanskorg med bär, serverat med hemlagad nougatglass och vaniljglass. Hade det varit en meny på ett bröllop hade efterätten haft ett sjukt snoffsigt namn, men nu skriver jag bara vad den bestod av istället! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0