Så är jag i Lönneberga

Nu har jag åkt "hem" till Lönneberga för att spendera sommaren här. Det där med var som är hem är lite kompliserat. Hem för mig är ju egentligen Stockholm nu, men fortfarande är hem också Lönneberga. När jag säger hem är det Flempan och när jag säger hem-Lönneberga så är det, logiskt nog, Lönneberga. =) Hur som haver är det ganska skönt att vara här på sommaren. Man kan njuta av sommaren mer här än om jag var i Sthlm och var tvungen att tillbringa hela dagarna på Ackis. 
 
Idag fyllde farmor, hör och häpna, 92 år! Hon är fortfarande väldigt pigg med tanke på åldern. Vi åkte dit nu på kvällen för att fira henne, och gav henne också en skurmopp, vilket hon behövde och blev glad för. För gamla moppen såg ut som på bilden och det tyckte hon var "lite opraktiskt". Jodå, det förstår jag det. Men man kan i alla fall inte anklaga farmor för att bidra till vår konsumtionskultur, där vi slänger istället för att återanvända och laga. 
 
Som alltid, när vi åker till farmor, följde Nicki med. Nicki och farmor är BFF och har varit det sedan den tiden när farmor passade honom på dagen och gjorde våfflor enkom åt honom. Jojo, hon vet allt hur man mutar en hund! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0