Smått och gott...

Ok, nu har jag äntligen, efter lååång tid, läst klart "Greven av Monte-Cristo". Det var inte meningen från början att jag skulle låna en så tjock bok, men så fick jag syn på den, och fick lust att läsa den. Men eftersom jag läser så lite varje dag, bara några sidor om dagen, tog det sin lilla tid! Jag gillade boken! En man blir orättvist behandlad och anklagad, och ska sedan hämnas. Jag vet att det är fel att tänka så, men det känns sååå bra att läsa böcker där någon får hämnas för orättvisor! 
 
Imorgon åker jag till Småland där jag ska tillbringa största delen av sommaren. Och vad tar man då med sig till Småland för att slappna av från vardagen på musikhögskolan? Noter såklart! Det här är de trombonnoter jag ska ha med mig över lovet. Nu ska jag nog ha så att jag inte blir sysslolös! 
 
Den här bilden hör egentligen inte alls hit, men såg den när jag skulle lägga över de andra bilderna från mobilen. Jag tog den under min bussfärd från Umeå till Stockholm på nationaldagen. Jag satt och var lite bitter över att jag skulle behöva sitta i en buss hela nationaldagen när det dessutom var underbart väder. Men så kom jag till höga kusten, och naturen där är så otroligt fin! Enligt mig är det ett av de finaste områderna i Sverige. Jag blir imponerad varje gång! =)
 
Jag vill också gärna dela med mig av två musikexempel från en kompositör som heter Schnittke. Det här är musik som jag älskar, men jag vill varna att det är lite moderna klanger, så förvänta er inte Bach. Jag, Christina och Marcus lyssnade faktiskt en hel del på det här när vi var små, när andra barn lyssnade på "I en rosa helikopter" eller sjöng "Mors lilla Olle". Nu de sista veckorna har jag återupptäckt musiken och gillar den hårt! Lyssna på det även om ni kanske från början inte uppskattar det helt. Det är bra!! =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0