De river huset!!

Nu har de efter många år av beslut fram och tillbaka börjat riva musikhögskolans B-hus. Det kommer naturligtvis bli häftigt när nya byggnaden står på plats, men det dröjer länge till och jag kan inte undgå att tycka att det är sorgligt att B-huset försvinner! Det fanns så många bra övningsrum där och dessutom fanns brassbunkern som var jättesunkig och mysig, och hade varit så i flera decennier.Det är ett stort stycke historia som försvinner :( 
 
Igår åkte jag till Cicci för att spela fyrhändigt piano och kolla läget i Fiskis. Där blev jag bjuden på det här mästerverket. Förutom att den såg fin ut, smakade den väldigt bra och på köpet var den, hör och häpna, nyttig. Inga kolhydrater i den, och ändå smakade den bra. Hur går det ihop? Jag vet inte!
 
I tunnelbanan sitter just nu reklam för Stockholms Tekniska Institut, som tydligen ger utbildningar i Stockholm och HULTSFRED! "VA???", tänker du då. Har Hultsfred utbildningar? Ja, tydligen, men det är lite förvånande att se reklam för den i tunnelbanan. Tilläggas kan att samtidigt som jag såg den, satt två killar i 25-årsåldern bredvid mig och kommenterade att reklamen ser så seriös och bra ut, men sen är det världens skitubildning. Men de behöver ju inte ha rätt. 
 
Söndag = gudtjänst + promenad + konsert + övning. En bra kombo! Dessutom gäller att Stockholm = sol. Vilket ger Söndag + Stockholm = Mycket bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0