De vet hur man skapar musik!

Det finns barn som har otroliga musikaliska talanger. Det är fascinerande att leta på youtube och se videoklipp på dessa underbarn. Här kommer några exempel. 
Han är 9 år och har bara spelat piano i 3 år. Otroligt! Om ni vill skippa snacket kan ni spola fram till 1:38
 
Den här killen vet jag inte riktigt hur gammal han är, men han spelar bra! Det är klart att det finns saker som kunde bli bättre, men det är otroligt bra gjort och stycket är inte lätt.  
 
Han är 9 år och spelar fruktansvärt bra! Jag ber om ursäkt för att det låter så surt i orkestern.
 
När det gäller violinister och pianister finns det väldigt många underbarn. I Kina sägs det att cirka 50 miljoner barn spelar piano, och ni vet ju att Kinerna har en tendens att gå in för något till 100% så där finns många stjärnor! Tänk den som var som dem! Det kanske kommer som en chock för er, men jag är inte som dem! Faktiskt väldigt långt ifrån. Men som tur var krävs det inte att man är ett sånt underbarn för att lyckas som musiker. Det är jag glad för! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0