Mer rep och konserter!

Den här veckan är lite smått intensiv. Jag har under de här tre första dagarna haft 4,5 orkesterrep och en konsert och ska ha två konserter till i veckan. Igår spelade jag en konsert med KTH's akademiska kapell. Vi spelade mest filmmusik som Harry Potter, Mission impossible, James Bond, Schindlers list och lite andra godbitar. Musiken är egentligen inte dålig, och publiken älskar det, men jag tycker bara det är så tråkigt! Jag vill spela symfonier av Tjajkovskij eller Sibelius, inte Harry Potter! Jag har sällan varit så opepp som jag var på konserten. Men jag tog mig igenom den och i stora drag gick konserten bra. 

Den andra orkestern jag har övat med är en liten kammarorkester som ska spela en opera tillsammans med sångare från operahögskolan. Det är en modern, atonal opera, men jag gillar ändå att spela den. Jag vet inte om jag har blivit skadad men jag har börjat tycka om en del modern musik. Absolut inte allt, men ibland kan det vara riktigt bra. Den här musiken blir ju extra kul att spela eftersom det är ett skådespel till, så det är verkligen en handling i musiken. Det är en historisk opera som handlar om drottning Christina när hon abdikerar och flyttar från Sverige. Vi ska spela konsert på söndag, och genrep med publik på fredag. Önska mig lycka till, för det är ganska svårt på några ställen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0