På god väg att bli gammal!

Ja nu har jag blivit gammal på allvar! 22 år påstås det att jag är. Så nu kan jag lika gärna gå i pension och boka tid för begravning. Näe, ärligt talat gör det mig inte ett skit att jag blir lite äldre. Det är bara härligt! Men ni kan ju fråga mig igen om 10 år om jag fortfarande tycker det är härligt ;)
 
Födelsedagen firades med att hämta en färdigreparerad trombon som jag sedan fick nöjet att öva på. Den går nu att stämma, det låter inte slagverk när jag använder kvarten och tömningsventilen sluter tätt. Underbart! Efter att flitigt ha övat lyssnade jag på KMH's symfoniorkester som spelade konsert med bl.a. Shostakovitj 10e symfoni (underbar musik) för att sedan äta en riktig restaurangmiddag! Gott och trevligt var det! På bilden ser ni Daniel som försöker göra en deprimerad min. Det lyckas sådär... 
 
Johanna som bor här i lägenheten fyller år samma dag (vad är oddsen för det?!) så på söndagen firade vi med en pannkakstårta. I tårtan var det choklad, banan och nutella och den var garnerad med grädde, hallon, ljus och stearinfläckar. Mums! =)

Men efter helg med firande drar allvaret igång. Idag har jag suttit i rep med en orkester 15:00-18:00 och en annan orkester 18:20-22:00. Läpparna är sjukt trötta, men framförallt är huvudet helt kaputt! Men som plåster på såren har jag precis fått veta att jag fått ett stipendium! Jag måste redovisa att jag använder pengarna till antingen utlandsmusikstudier eller köp av musikinstrument och noter. Men jag har ju länge funderat på att byta trombon så det kanske bara är att göra slag i saken? Och annars köper jag nog en alttrombon! Jag har fått 10 000 så det räcker inte till en hel trombon, eller ens en halv, men det är en stor hjälp på vägen! Jag är i alla fall nöjd! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0