Götet kan också...

Den här veckan har varit ganska fullspäckad, precis som många andra veckor. I onsdags hade vi en brasskonsert på skolan, där alla brassensemblarna spelade. Jag spelade i en brassextett och i en trombonkvartett. Det blir ju aldrig perfekt på en konsert, men det kändes bra, och framför allt var det kul.
 
7:20 (från KTH, så med helgtrafiken blev jag tvungen att gå hemifrån 06:10) på torsdagsmorgonen åkte jag med KTHAK till Göteborg. Det är ju farligt för hälsan att åka så tidigt på morgonen och jag har fortfarande inte återhämtat mig, men jag hade inget val. I Göteborg spelade vi en konsert i en kyrka. Det var 45 pers i publiken och kanske 55 i orkestern. Powerplay alltså. Det är alltid en given hit! 
 
Vi bodde på Scandic hotel mitt inne i stan, vilket naturligtvis var trevligt. Jag gillar känslan av att kunna kasta använda handukar på golvet och veta att någon annan plockar upp dem. Hemma i Lönneberga sa alltid mamma till mig att jag fick plocka upp dem själv :S
 
Vi var också med och lyssnade på när Göteborgsmusiken repade (eller Göteborg Wind Orchestra som de av någon mycket märklig anledning valt att byta namn till)
 
Efter det åkte vi en guidad tur med båten "paddan" för att se Göteborg från vattnet. Båten åker under en låg bro som de kallar för osthyveln, där man var tvungen att sätta sig på golvet och ducka med huvudet för att få behålla det. Det var en violinist som förlorade huvudet, men violinister utan huvud är ju en klassiker så det är inget problem. 
 
I Göteborg vägrar de tunnelbana, utan istället åker de runt i sådana här gulliga tåg... 
 
Göteborg i all ära, men det är bra skönt att komma tillbaka till Stockholm! När vi kom tillbaka på fredagkvällen kom en amerikan som skulle bo hos mig två nätter. Jag känner honom inte, men hans syster känner en som gick på LMH samtidigt som mig, och nu hade han svårt att hitta plats på något vandrarhem i Stockholm, så jag ställde upp. Han var trevlig, och igår natt vandrade vi typ runt hela stan och kom hem först 2 inatt. Det är alltid härligt att vandra runt i Stockholm! =)
 
Det ser kanske inte så soligt ut på de här bilderna för just åt det hållet var det molnigt. Men solen fanns där och jag avnjöt min första glass för året tillsammans med Cicci idag. Nu borde jag sova för att palla musikhistoria imorgon tidig, men först måste det bli lite dokumentär om kriminalitet i Frankrike, vilket blivit mitt nya intresseområde sedan 1½ h tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Regina

Men åh! Varför berättade du inte att du skulle komma hit?? Då hade jag nog kunnat fixa boxplay... :) Hade varit trevligt att träffa dig!

Svar: Jusste!!! Jag glömde faktiskt att ni bor i Göteborg nu! Vi skrev till Ingrid och Ulrika, men missade att ni ju också bor där! Det hade varit trevligt att träffa er! =)
Thobias Nilsson

2013-05-15 @ 14:42:24
Postat av: Regina

Det är lugnt! Nästa gång, då vet du vad som gäller! :)

2013-05-16 @ 21:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0